/Files/images/batki/фото школи-1.JPG

Школа

Дружний доме, рідная світлице,

Незбагненне чудо на землі.

Це дитинства й юності столиця,

Гавань, від якої кораблі

Йдуть у море, у житейські будні.

На родючих землях, де буяв соковитий виноград у 1975 році виросла Вознесенська загальноосвітня школа №6.

1 вересня, перший директор цієї нової школи, Мущинський Мусій Олексійович, отримав символічний ключ із рук будівельників від трьохповерхової гарної споруди. В той час, завідуючою міським відділом освіти була Харланович Марія Іванівна. Саме ця жінка, розуміючи необхідність у новому мікрорайоні школи, доклала максимум зусиль, щоб укороткий термін запрацювала нова навчальна установа. Так почалося друге народження школи.

Середня школа № 6 міста Вознесенська має свою давню історію. Засновано її було ще до революції, на початку ХХ століття. Стрімко плинув час, а разом з ним змінювався і навчальний заклад. Це була єдина україномовна школа у місті. В 50-70-х роках ХХ століття у "старій" школі директорами були : Кучеренко Дмитро Сергійович та Назаренко Олександра Миколаївна.

/Files/images/batki/фото вчителі та учні старої школи-2.jpg

/Files/images/batki/фото директори старої школи-3.jpg

Це педагоги від Бога, яких з повагою і сьогодні згадує старше покоління вчителів і учнів. Навіть у роки Великої Вітчизняної війни заклад не припиняв навчати дітей. А після її закінчення до школи повернулися чоловіки-вчителі, які продовжили свою мирну справу. Середня наповнюваність класів була 25-28 чоловік. Шкільне життя проходило у цікавих справах та змістовному відпочинку. Їздили на екскурсії до Ленінграду, Києва, Криму та інших міст.

При цьому, всі витрати за поїздки брав на себе Вознесенський автопарк, з яким були дружні стосунки. Так було до тих пір, поки україномовні школи не почали втрачати свою значимість, бо перевага все ж таки у радянські часи віддавалася школам з російською мовою навчання.

Коли відкрилася у 1975 році нова школа, до неї прийшли працювати троє фахівців - із старої школи, це Щербина Євгенія Тихонівна - вчитель української мови та літератури, Макаренко Варвара Миколаївна - вчитель російської мови та літератури та Середа Клавдія Миколаївна - вчитель початкових класів. Ще довгі роки ці прекрасні педагоги працювали на ниві освіти, передавали досвід молодим вчителям, а згодом вийшли на заслужений відпочинок./Files/images/batki/фото Макаренко В.М.- 4.jpg

«Школа без мети, що птах без крил. Потрібно знайти таку мету, котра захопила б вчителів, дітей, батьків. Тоді цікаво жити , творити. Велика мета підіймає колектив над буденним , об'єднує його, дає натхнення. Тоді вчителі на роботу йдуть мов на свято», - сказав український педагог О.А. Захаренко.

Важко не погодитись. Дійсно, поки є, поки вирує творчий запал, натхнення, то повноцінно живе і кожен вчитель, і учні, і вся школа. І саме за тих умов здобуваються нові досягнення у вихованні і навчанні, зростає педагогічна майстерність, її результати. В умовах формування освіти наш педагогічний колектив обирає шлях творчого пошуку.

Крім порядкового номеру школи, педагогічний колектив мріє мати своє ім'я , своє неповторне обличчя, свою історію, свою концепцію розвитку. В основу нашої концепції розвитку – покладена модель школи родинного виховання. Ідея створення такої моделі визріла з середини, бо від часу заснування школи склалися родинні стосунки між усіма учасниками навчально-виховного процесу, дух родинного середовища. А ніщо на Землі не цінується так високо, як рідне оточення, родинна. Вона – основа формування людської особистості, бо робить життя кожного щасливим, повноцінним, плідним. Недарма в народі кажуть: « Без сім’ї немає щастя на землі». Тому кожна сім’я повинна бути щасливою, тобто такою, яка живе повнокровним життям, уміє цінувати особистість, в якій вироблена чітка стратегія виховання дітей.

/Files/images/batki/фото спорт-5.JPG/Files/images/batki/фото шахи-6.JPG

В нашій шкільній родині кожний учасник навчально-виховного процесу має унікальну можливість відчувати органічний зв'язок зі співтовариством, почуватися частиною цілого, усвідомлювати належність до колективу і особистісну значущість для нього, бо школа-найзручніше місце для єднання.

Головний чинник успішного функціювання закладу – особистість його директора. За період існування ЗОШ №6 з 1975 по 2014 роки їх було три: Мущинський Мусій Олексійович, Жук Альбіна Анатоліївна та Токарєв Юрій Олександрович.

/Files/images/batki/Мущинський.jpg/Files/images/batki/Жук.jpg/Files/images/batki/Токарєв Ю.О.-9.JPG

На жаль, плин часу незворотній і швидкий, а життя таке коротке. Хочеться тепло згадати тих учителів нашої школи, які відійшли у вічність, залишивши по собі частинку душі і серця у своїх учнях. Це – Мущинський Мусій Олексійович – перший директор школи і вчитель математики. Книш Дем’ян Федорович – перший заступник директора з навчально-виховної роботи і вчитель історії. Скорик Ніна Яківна – вчитель початкових класів. Скорик Іван Іванович - вчитель географії, Мущинська Тамара Григорівна - вчитель російської мови та літератури, Машков Михайло Опанасович – вчитель початкової військової підготовки і історії. Дмитрієв Анатолій Іванович – вчитель праці, Кучерявенко Людмила Василівна – вчитель математики, Ніколаєнко Марія Степанівна – вчитель початкових класів, Дьоміна Ніна Петрівна- вчитель російської мови та літератури, Дейнега Ольга Петрівна – вчитель математики, Моісеєнко Василина Василівна - вчитель обслуговуючої праці, Москаленко Ніна Петрівна – вчитель англійської мови.

Можливо, справді інше є життя

Це, певно, ви з небес нам сяєте зірками

Ми ж виросли і вдячні вам за все!

Як добре, що всі ви поруч зараз з нами!

З року в рік учитель продовжує себе у своїх учнях. Його думки, почуття, щедро віддані дітям, працюють на майбутнє. Можливо, саме тому третина педагогічного колективу загальноосвітньої школи №6 становлять її випускники.

Токарєв Юрій Олександрович – нинішній директор школи, вчитель історії. Випуск 1982 року.

Сєдих Наталя Геннадіївна – заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель математики, випуск 1988 року.

Калініченко Ірина Анатоліївна – заступник директора з виховної роботи, вчитель української мови та літератури, випуск 1991 року.

Ковальська Тетяна Григорівна – вчитель початкових класів, випуск 1978 року.

Мельник Лариса Анатоліївна - вчитель історії і правознавства, випуск 1984 року.

Савченко Олена Олександрівна – вчитель української мови та літератури, випуск 1986 року.

Жаврід Людмила Анатоліївна – вчитель початкових класів, випуск 1992 року

Чорна Тетяна Віталіївна – вчитель англійської мови, випуск 1999 року.

Чорна Олена Віталіївна – вчитель англійської мови, випуск 2000 року

Меньша Анжела Борисівна – бухгалтер, випуск 1989 року.

Конопацька Олена Євгенівна – бібліотекар, випуск 1984 року.

В нашому навчальному закладі, дітей, бажаних і жаданих, навчають самопізнанню, саморозвитку та толерантності 43 педагога. Серед них:

· 5 вчителів мають звання «Відмінник народної освіти»

· 8 вчителів зі званням «Старший вчитель»

· 19 вчителів мають кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії»

· 12 вчителів мають кваліфікаційну категорію «Спеціаліст І категорії»

· 7 вчителів мають кваліфікаційну категорію «Спеціаліст ІІ категорії»

· 5 вчителів мають кваліфікаційну категорію «Спеціаліст»

Наші педагоги – надзвичайно творчі люди, фахівці з великої букви. Їхнє педагогічне кредо пов’язане з твердою впевненістю у тому, що вчитель не тільки навчає, його головний обов’язок – допомогти «розкритися» маленькій людині, вселити в неї впевненість, усвідомити самоцінність. Юні покоління, немов морські хвилі, то накочуються на шкільний поріг, то відкочуються від нього. А берегом є вчитель, який приймає і проводжає учнів, вбирає і тримає силу нових хвиль.

В нашій школі навчався Кутвицький Олег, який героїчно загинув у 1986 році під час війни в Афганістані. На його честь названо одну з вулиць нашого міста та на стіні школи встановлено меморіальну дошку.

/Files/images/batki/фото меморіальна дошка-10.JPG/Files/images/batki/афган 111.JPG

Вознесенська школа №6 пишається своїми випускниками, які працюють у різних сферах діяльності. Серед них Колосова Людмила Миколаївна - директор Науково-методичного центру управління освіти Вознесенської міської ради, кандидат педагогічних наук; Кожухаренко Ірина Володимирівна - заступник начальника управління освіти з дошкільної та середньої освіти Вознесенської міської ради; Лісова Наталія Едуардівна - старший науковий співробітник Львівського інституту захисту рослин, кандидат сільськогосподарських наук; Завальна Неля Василівна – головний спеціаліст відділу сім’ї, молоді та спорту Вознесенської міської ради.

Андрейченко Олександр Миколайович - помічник народного депутата України з юридичних питань; Гурмаза Оксана Володимирівна - директор Вознесенського ліцею "Інсайт" та багато інших, хто з гордістю може сказати: " Я випускник шостої школи!"

Сьогодні Вознесенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 є однією з найбільших шкіл міста. Школа має тісний зв’язок з дошкільними закладами №12 та №14 , на базі яких працюють наші перші класи та співпрацює з ліцеєм «Інсайт», який має математичний та правовий профіль, тому готуємо учнів до поглибленого вивчення математики та правознавства. У школівивчаєтьсяфакультативний курс з математики, інформатики, практичного права для учнів 8-х класів та «Логіки» для учнів 2-4 класів. У школіпрацює локальна система «Інтернет», яка даєзмогу не тількишвидкознаходитирізноманітнуінформацію, а й приймати участь вчителям в Інтернет-конференціях; учням – в Інтернет-олімпіадах та конкурсах Інтернет –газет.

Ми маємо створити школу з традиціями. Творчі пошуки в оновленні форм методичної роботи, нестандартний підхід до реалізації ідей сприяють підвищенню педагогічної майстерності вчителів (предметні практикуми, круглі столи, ділові розмови, рольові ігри, семінари, дискусії, захист моделей уроків особисто-зорієнтованої системи навчання, презентації методичних об’єднань, творчі лабораторії, творчі портрети, тощо).

/Files/images/batki/фото педрада-12.JPG

/Files/images/batki/фото семінар-13.JPG

/Files/images/batki/фото заняття-14.JPG

Методична робота в школі будується на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду, системі аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загальнокультурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетенції та підвищення ефективності навчально-виховного процесу. Тому і проблемне питання, над яким працює педколектив є «Реалізація особистісно- орієнтованого навчання та виховання шляхом здійснення допрофільної підготовки школярів», використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи. Допрофільна підготовка в навчальному закладі здійснюється шляхом введення факультативів та курсів за вибором. Традиційними в переліку курсів за вибором, факультативних занять залишаються математика, логіка, інформатика, практичне право. Цей перелік може доповнюватися у зв’язку із досягненням мети та потреб учнів, але, звичайно, не виходячи із нормативів типового навчального плану.

У навчально-виховному процесі визначається пріоритетність родинних виховних цінностей та розділяється відповідальність за виховання й навчання дитини з родиною. Батьки беруть участь у повноцінному житті школи-родини. Вони забезпечують зв’язок виховного процесу: родина — дитячий садок — позашкільні заклади міста – громадськість міста. З участю батьків здійснюється розвиток учнівського самоврядування (класного і шкільного). Батьки є активними учасниками традиційних шкільних свят.

/Files/images/batki/фото осінь16.JPG

/Files/images/batki/фото великдень-17.JPG

/Files/images/batki/фото батьки-18.JPG

У школі працює психологічна служба, девізом якої є слова М.Монтессорі: «Допоможи мені це зробити самому, нічого не роблячи за мене, спрямуй у потрібне річище, підштовхни до рішення, а все інше я зроблю сам». Робота спрямована за принципом чотирьох «П»: •Повага •Підтримка •Порада • Партнерство

Ведучі напрямки роботи та головні завдання практичного психолога:

- Сприяння психологічному, психофізичному і особистісному розвитку дітей на всіх вікових етапах шкільного розвитку;

- Створення в школі сприятливого психологічного клімату, який визначається продуктивним спілкуванням дитини і дорослого, дитини і однолітка;

- Здійснення своєчасної психологічної допомоги дітям, їх батькам, вчителям;

- Розвиток творчих здібностей учасників навчально-виховного процесу;

- Сприяння підвищенню самооцінки школяра, розкриття його навчальних здібностей;

- Психологічний супровід учнів «групи ризику»;

- Тісна співпраця з усіма учасниками навчально-виховного процесу.

/Files/images/batki/фото психолгія-19.jpg

/Files/images/batki/фото психологія 20.jpg

/Files/images/batki/фото психологія 21.jpg

Психологічний супровід у школі – це системно організована діяльність психолога зі створення соціально-психологічних та педагогічних умов для успішного навчання й розвитку учня. Робота спрямована для досягнення результатів, які б були для дитини особистісно значущими й одночасно соціально прийнятними. Сааме таку ідею втілює модель організації роботи психолога школи, який тісно співпрацює з усіма учасниками навчально-виховного процесу.

Школа є базовою ланкою в системі безперервної освіти і від того, як організовується навчальна діяльність, залежить формування і розвиток особистості у цілому.

Виховна система «школи родинного виховання» - цілісний соціальний організм, представлений комплексом виховних завдань, спільністю людей, способом життя учнівського колективу, навколишнім середовищем, яке опановує школа для реалізації місії. Основна мета «школи родинного виховання» – соціальне виховання, становлення особистості. Основні орієнтири – створення родинної атмосфери, набуття учнями в процесі шкільної освіти життєвого досвіду, багатства емоційного, духовного, творчого життя.

Вирішення завдань виховної роботи здійснюється за Програмою виховання учнів «Основні орієнтири виховання». Адміністрація школи забезпечує участь дітей у Всеукраїнських , обласних , міських та шкільних конкурсах , фестивалях , олімпіадах, засіданнях МАН. Щорічно школа має переможців , лауреатів та призерів багатьох конкурсів .

/Files/images/batki/фото КВК-22.JPG/Files/images/batki/фото Возданс-23.JPG/Files/images/batki/фото агітбригада-24.JPG

У школі діє система проведення виховних годин класними керівниками. Протягом навчального року проводяться ряд тематичних класних годин згідно плану роботи школи.

У школі працює гурток музейної педагогіки, керівник гуртка Компанієць К.О. Під час занять діти знайомляться з роботами світових художників. Знайомляться з біографією художників, історією створення картин та технікою виконання. На практичній діяльності роблять виставку своїх робіт. В школі створена галерея картин-копій художників із світовим ім’ям, оригінали робіт яких, знаходяться у різних музеях світу./Files/images/batki/фото музейна педагогіка-25.jpg/Files/images/batki/фото музей-26.jpg

Вихованці театрального гуртка ставали учасниками Всеукраїнського конкурсу юних гумористів «Посміхнемось щиро Вишні» та переможцями обласного конкурсу читців «Поетична пристань» та є учасниками багатьох міських заходів.

/Files/images/batki/фото театрального-27.jpg/Files/images/batki/фото виступ-28.jpg

З нагоди 25-ї річниці виведення радянських військ з Афганістану у лютому місяці 2014 року в школі створено кімнату бойової слави, де працює пошукова група учнів на чолі з вчителем історії Мельник Л.А. Лектори проводять екскурсії, організовують зустрічі, здійснюють пошуково-краєзнавчу роботу.

/Files/images/batki/фото відкриття кімнати бойової слави 29.JPG/Files/images/batki/фото лекторська група-30.JPG

З метою пошуку, розкриття та розвитку талантів серед учнів 2-9 класів, в рамках місячника мистецтва у листопаді-грудні місяці, проходить фестиваль учнівської творчості «Вернісаж талантів».

/Files/images/batki/фото вернісаж талантів 31.JPG

Для підвищення екологічної грамотності учнів у школі працює дитяча екологічна організація «Зелений промінь». Протягом навчального року проводяться засідання екологічної ради школи, де складаються плани роботи, обговорюються строки виконання завдань. Організовуються та проводяться трудові десанти по благоустрою закріпленої за школою території, озеленюються навчальні кабінети кімнатними рослинами, за якими йде постійний догляд, оформлюються класні екологічні куточки.

Екорада здійснює рейди - перевірки санітарного стану навчальних кабінетів. Протягом навчального року учні приймають участь у екологічних конкурсах.

/Files/images/batki/фото трудовий десант 32.JPG

/Files/images/batki/фото шпаківні 33.JPG

Вся творча діяльність учнів школи узагальнюється на традиційному загально шкільному святі за честь школи «Автограф року». Учні нагороджуються дипломами, грамотами за активну участь у спортивних змаганнях, у житті школи та похвальними листами за високі досягнення у навчанні.

/Files/images/batki/фото автограф 34.jpg/Files/images/batki/фото ювілей 35.JPG

Визначаються переможці в номінаціях «Активіст року», «Спортсмен року» , «Найкращий учень», «Кращий випускник». Ці учні нагороджуються грамотами та пам’ятними сувенірами.

/Files/images/batki/фото нагородження 36.JPG

Багато ще хороших слів можемо сказати про нашу школу. Кожен, хто вчився і працював тут, відшукує у своїй душі найтепліші спогади про неї.

Нехай минають роки, десятиріччя та все одно серцем ми завжди повертаємося сюди, тому-що кожен залишив тут частинку себе.

Усе хороше колись закінчується… Колись казали, що час руйнує все, і тільки піраміди руйнують час. Так ми можемо сказати і про нашу школу. Час не має влади над нею.

Минають роки, але ця мить належить нам і лише від нас залежить те, що залишиться для наших наступників.

Наш обов’язок – передати їм найкраще. Пам’ятаймо минуле, і думаймо про майбутнє і творімо сьогоднішній день. І нехай допоможе нам Бог у всіх наших починаннях!


Творіть добро для тих, хто поруч йде, хто ділить хліб із вами чесно – навпіл.

Єдиного вчіться – віддавати,

Не бійтеся – ніщо не пропаде,

Ніщо не піде в тлін, траву –

Повернеться, помножене стократно

На те воно й добро, щоб прорости,

Тому й людське, що люди ним живуть, І може, тому розквітають квіти,

Перед якими відступає зло.

Творіть добро! Творіть добро,

На те ми люди, щоб добро творити.

Кiлькiсть переглядiв: 873